Странице

среда, 16. април 2014.

Kremaste tikvice




Volela je Arsena i Gabi, volela je francuske šansone, pevala je odlično, kuvala je fantastično... Moja tetka Rajka mi je spremala ove tikvice kada sam prešla na vegetarijansku ishranu. Recept sam uzela davno od nje, sad joj šaljem poljubac na nebo...
Ove tikvice mogu da budu prilog, a meni su često samostalno jelo uz salatu i naravno - vino!

Sastojci
500 gr tikvica
malo soli
50-60 gr griza (za Dukan varijantu mogu ovsene mekinje)
2 češnja belog luka
1/4 vezice peršuna
oko 400 ml mleka (može i sojino za posnu/Dukan varijantu)
malo putera ili ulja

Priprema:


  • Tikvice oprati, oljuštiti (ako su mlade ne mora) i naseći ih na tanke kolutove.
  • Posoliti ih, pa svaki kolut jednom stranom umočiti u griz i ređati u uljem podmazan vatrostalni sud. Između redova posipati sitno iseckanim peršunom i belim lukom, malo peršuna ostaviti za odozgo.


  • Poslednji red završiti tikvicama, posuti sa preostalim peršunom, naliti mlekom da tikvice ogreznu. 
  • Odozgo posuti komadiće putera, ili sipati malo ulja.


  • Peći u rerni zagrejanoj na 220° oko 30 minuta, odnosno, dok ne porumeni.


Griz treba u toku pečenja da potpuno upije mleko, pa da sve na kraju bude fino i kremasto..


Naravno da svakojake stvari mogu da se dodaju između poređanih tikvica, a mogu da se odozgo pospu narendanim sirom (ili tofuom). Ipak, meni je najdraža najednostavnija kombinacija. 






14 коментара:

  1. Komentari za ovaj recept su bili onemogućeni od dana objavljivanja do danas...

    ОдговориИзбриши
  2. Zvuči fenomenalno, odmah ćemo da isprobamo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ... i gotovo sam sigurna da se nećete pokajati! Ovaj recept sam objavila na Coolinariki još 2010. godine, dan danas ga prave i hvale i ima veliki broj slika onih koji su recept isprobali - http://www.coolinarika.com/recept/kremaste-tikvice/
      Hvala na javljanju! ♥

      Избриши
  3. Kazi mi kremasto i tvoja sam :) Isprobavamo obavezno, uskoro stize dete, pa su mi ovakve ideje za bezmesna jela vise nego potrebne. Nego, vidim na fotkama neki suseni paradajz ili gresim, a mozda bi mogao i on malo da se nasecka sa persunom i belim lukom....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kažem kremasto - moja si! ;))) Ideja sa sušenim paradajzom bi mogla da se isproba, ali kod mene ga na slikama nema, samo je malo jače zapečeno jelo (kao uostalom sve kod mene što je pečenije, neko bi rekao da mi je zagorelo, a ja ne volim bledunjavo). u pozadini je ajvar... Na Coolinariki je bilo raznih kombinacija od strane onih koji su recept isprobali - dodavali su sir, suhomesnato između tikvica, a neki su umesto u pšenični valjali u kukuruzni griz.. Dala osnovni recept, meni je tako najlepši, što ne znači da ne može da se menja ;) Čekam utiske... ♥

      Избриши
  4. Danas pravila za ručak, sa ovsenim pahuljicama i domačim kokosovim mlekom. Bilo je vrlo ukusno, čak se i mom mužu dopalo iako ne priznaje ručak bez mesa. Hvala za super recept. Uvrstila sam ga na naš jelovnik.
    (A u ovaj recept me je baš dirnuo , baš do suza ) .
    Pozdrav iz Slovenije

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Raduje me da su vam se tikvice dopale! Dobra ideja sa ovsenim pahuljicama i kokosovim mlekom, prava vegan verzija, zapamtiću za ubuduće da probam i ja. Hvala ti puno na isprobavanju, šaljem veliki pozdrav u meni dragu Sloveniju! ♥

      Избриши
  5. ..ups--..izgubila se slova...htela sam reči da me je uvod u ovaj recept dirnuo,

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Razumela sam i bez igubljenih slova šta si mislila... ♥ Ljubav prema tetkama je posebna, a kada ih izgubimo praznina je velika..

      Избриши
  6. Jel upotrebio neko nešto umesto griza? mekinje,oštro brašno?

    ОдговориИзбриши
  7. Sve što se pravi od tikvica, meni je savršeno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Snecili! ♥ Stari recept, ali uvek aktuelan u sezoni tikvica..

      Избриши