Странице

понедељак, 28. мај 2018.

Snežna pita sa jabukama i kokosom




Moja draga forum-prija Tanja je na jednom od najpopularnijih ženskih foruma na Internetu pomenula ovu pitu i na moju molbu mi poslala link na recept. Zaintrigirala me kombinacija jabuka i kokosa, pa sam samo čekala priliku da recept isprobam! I odmah da kažem da sam oduševljena kako ukusom, tako i lepim izgledom ovog kolača koji po sastavu podseća na lenju pitu, ali obogaćenu marmeladom i nadevom od belanaca i kokosa.

U originalnom receptu se koristi beli šećer, zamenila sam ga smeđim, jer uglavnom njega koristim u kolačima (osim u nadevu od kokosa, gde sam belanaca mutila sa belim). Takođe je u nadev od jabuka dodato suvo grožđe, ja nisam, nije mi po volji u filovima.. 



Sastojci:
testo
400 gr brašna
250 gr putera
2 žumanceta
140 gr smeđeg šećera
2 vanilin šećera
1 prašak za pecivo
1/2 narendane korice limuna (opciono)
nadev
6 jabuka
sok od 1/2 limuna
cimet i/ili kardamom
smeđi šećer po ukusu
omiljena marmelada
4 belanceta
120 gr belog šećera
2 vanilin šećera
150 gr kokosa
šećer u prahu (za posipanje)

Priprema:



  • Očišćene i narendane jabuke dinstati desetak minuta sa sokom od limuna i 2-3 kašike smeđeg šećera. U prohlađene jabuke dodati cimet (dodala sam i 1/2 kašičice kardamoma) i ostaviti nadev da se ohladi.
  • Utrljati puter u brašno pomešano sa praškom za pecivo i šećerom, pa kada se ujednači dodati ostale sastojke. Podeliti testo na dva nejednaka dela - jedan neka bude 1/3, a drugi 2/3 od ukupne mase. Manji deo umotati u streč foliju i staviti u zamrzivač. Veći deo isto umotati i odložiti u frižider na 30 minuta.
  • Razvaljati veći deo testa i staviti ga u namašćen i brašnom posut pleh (ili obložen pek-papirom). Moj pleh je 36x24cm. Testo ravnomerno premazati marmeladom, pa odozgo rasporediti nadev od jabuka. 
  • Belanca umutiti u čvrst sneg, dodati običan beli šećer i sve dobro izmutiti. U umućen sneg dodati kokos i sve lepo sjediniti. Nadev od kokosa naneti preko nadeva od jabuka.
  • Manji deo testa (iz zamrzivača) narendati preko nadeva od kokosa i tako spremljenu pitu peći 35-40 minuta u rerni zagrejanoj na 180°C. 
  • Pečenu pitu seći na kocke, posuti je šećerom u prahu i poslužiti.























Moje je testo tamnije zbog smeđeg šećera, pa ako želite svetliji kolač koristite običan beli šećer. 



Isprobano - Instagram