Странице

понедељак, 23. јун 2014.

Kumine šubarice



Prve 'šubarice' koje sam jela i videla su bile ove, i to kod moje kume Staše kod koje su se uvek jeli izvrsni kolači. Tek kasnije sam saznala da postoje i one druge (koje se najčešce prave) od patišpanja, nadevene kremom, sa glazurom od čokolade i sa kokosom okolo. Ali su meni ove kumine lepše, a mislim i da su jednostavnije za pravljenje..
Sastojci:
100 gr putera
250 gr brašna
100 gr čokolade za kuvanje
200 g šećera (može i smeđi)
1 jaje

fil
150 gr mlevenih oraha
3 kašike šećera
1 kesica vanil-šećera
1 dl mleka
100 gr putera

i još
50 gr čokolade
mrvica ulja
50 gr mlevenih oraha ili pečenih mlevenih lešnika

Priprema:
                                                 

Čokoladu otopiti, prohladiti, pa od navedenih sastojaka zamesiti testo. Staviti u kesicu, pa ostaviti u zamrzivač da se prohladi 15-20 minuta.




Dok je testo u frižideru, skuvati u šerpici orahe, šećer, vanil-šećer i mleko. Skloniti sa vatre, prohladiti, pa dodati puter i mikserom sjediniti.








Ohlađeno testo razvući oklagijom na debljinu nešto manju od 0,5cm, pa okruglim kalupom vaditi kružiće i peći ih u plehu na peki-papiru desetak minuta na temperaturi od 180-200°C. 




Pažljivo ih peći, bolje da ostanu malo mekani, nego da izgore! Ohladiti ih, pa kad hlađenjem očvrsnu vaditi iz pleha.








Spajati po dva kružića filom, pa ih okolo namazati rastopljenom čokoladom u koju je dodato malo ulja, a zatim deo namazan čokoladim valjati u mlevene orahe. Ja sam spojene stavila u frižider da se fil sasvim stegne, pa kasnije mazala okolo i uvaljala u pečeni mleveni lešnik.


Na nekim mestima ove šubarice nazivaju išlerima, ali ih je moja kuma zvala ovako, pa im ime ne menjam.
Šubarice treba dan-dva da odstoje i omekšaju, a lep su ukras na prazničnoj tacni sa kolačima... 
Jel da dodam da fino idu uz desertno vino?