Странице

петак, 2. новембар 2018.

Zeleni slani štapići


Ako želite da iznenadite goste ili da obradujete svoje ukućane, obavezno napravite ove male (slane) zelene!


Retko pravim ovakve zarazne grickalice, jer mi nemamo mere! Šta god da napravim, to kod nas ne uspe da prenoći. Ovi štapići su mi se dopali zbog njihove neobične boje, a i beli luk kojim se premazuju mi je obećavao odličan ukus..
U zavisnosti od toga da li se spanać pasira ili se samo usitni, dobiće se ujednačena, odnosno melirana zelena boja. Izaberite sami šta više volite, meni se više dopalo da spanać ne usitnim skroz. E, da! Sorry za sličice koje baš i nisu nešto - bilo je jako sunce, štapići se hladili, a neki su bili nestrpljivi da ih probaju i nije dolazilo u obzir neko duže slikanje. :) 




Sastojci
300 gr brašna
100 gr putera
1 žumance
1/2 kesice praška za pecivo
1 kašičica soli
6 kašika mleka
250 gr svežeg spanaća (ili srazmerna količina smrznutog)
za premazivanje:
3 čena belog luka
1/4 šolje hladno ceđenog maslinovog ulja
krupna morska so ili semenkice po želji (ćurekot, susam, kim)



Priprema:
  • Blanširati spanać, ocediti ga i usitnti štapnim mikserom.
  • Umesiti glatko testo od navedenih sastojaka i razvaljati ga na debljinu od 0,5 cm. Iseći oštrim nožem (ilil točkom za picu) štapiće dužine 10, a širine 1 cm.
  • Pomešati sitno iseckani beli luk sa maslinovim uljem. Ovim premazati štapiće pre pečenja i posuti krupnom morskom solju ili nekim semenkicama (kod mene je ćurekot).
  • Peći ih oko 20 minuta u rerni zagrejanoj na 170°C. Pečene ponovo premazati mešavinom ulja i belog luka.