Странице

понедељак, 8. мај 2017.

Ljubičasti kupus sa plavim sirom



Hit! Hit! Hit!

Već neko vreme umesto običnog kupusa kuvam ljubičasti. Nisam ja sad nešto posebno fina pa da ne mogu da jedem onaj koji se obično sprema, ali je ljubičasti potpuno drugačijeg ukusa kada se skuva. Inače ga u salati ne marim, mnogo mi je tvrd. Kada se kuva desi se obratno - pre omekša, bude nekako puterast i topi se u ustima. A u ovoj kombinaciji sa plavim sirom je savršen!

Jelo sam probala iz radoznalosti. Rekoh već da volim kuvani ljubičasti kupus, a o plavom "buđavku" da i ne govorim.. Iako mi je kombinacija već na prvi pogled izgledala primamljivo, nisam ni sanjala da će da bude toliko dobra. Ono malo plavog sira koje se doda u kupus ga toliko oplemeni, da moj Zoki nije znao šta jede! A kad sam mu otkrila sastojke, samo je rekao da nikad ne bi rekao da je to jelo kupus.


Sastojci:
600 gr ljubičastog kupusa
1 manja glavica crvenog luka
500 ml vode
3 kašike maslinovog ulja
60 gr plavog sira (gorgonzola, rokfor..)
1 prstohvat soli
1/4 kašičice bibera
1 listić lovora
1/2 kašičice belog luka u granulama

za krutone (neobavezno):
2 kriške hleba
malo ulja
začini po želji

Priprema:


  • Cveni luk i kupus sitno iseckati, najbolje u multipraktiku.
  • U sud sipati maslinovo ulje, dodati luk i dinstati ga na laganoj vatri. 
  • Kad luk svene i postane staklast dodati mu kupus i lovor, naliti sve vodom, poklopiti i kuvati na minimalnoj temperaturi par minuta. Posoliti i ostavti da se kuva još nekih tridesetak minuta.
  • Skloniti sud sa vatre, pa u kuvani i omekšali kupus dodati plavi sir i dobro promešati da se rastopi.
  • Ako želite krutone uz ovo jelo, pripremiti ih tako što ćete iseći hleb na manje kockice, poprskati ih maslinovim uljem, pobiberiti i dodati malo aromatičnih začina, pa sve dobro izmešati. Tostirati kockice hleba (krutone) u rerni na papiru za pečenje oko 5 minuta, ili u tiganju dok hleb blago ne porumeni.
  • Sipti jelo u tanjir, odozgo pobacati komadiće preostalog plavog sira i tostirane krutone, po želji nakapati malo maslinovog ulja i uživati.. 


Još da kažem da sam ovo jelo od početka aprila spremala četiri puta, dakleM jednom nedeljno. 😋 Samo sam prvi put pravila kao dodatak krutone - meni su višak, a vi kako hoćete..