Странице

среда, 14. новембар 2018.

Krostata sa marmeladom




Ili po talijanski crostata di marmellata.. 

Na pitanje koji je tipični italijanski desert odgovor je - krostata (crostata)! Sastoji se od podloge napravljene od sipkavog/prhkog testa, nadeva koji može biti marmelada, krem ili sveže voće, i još jednog sloja testa najčešće sečenog u obliku tračica koje se dijagonalno ukrštaju. U Italiji svaka kuća ima svoj recept za krostatu koja je inače omiljena za doručak, mada se u njoj uživa preko celog dana uz kafu, čaj ili fino desertno vino.


Tradicionalni recept za krostatu sa marmeladom podrazumeva sipkavo testo za koje se koriste brašno, puter, jaja i šećer. Pravila sam ranije tako, ali je ovaj put moje testo je bez jaja - više mi odgovara jer se ne lepi pri razvijanju, a i meni je tako ukusnije. Takođe sam smanjila količinu šećera, jer ga već dovoljno ima u marmeladi. Što se marmelade tiče, najčešće se upotrebljava domaća od kajsija, mada se koriste i druge. Negde kombinuju više vrsta i tada se odvoje trakama testa, što izgleda posebno dekorativno. Kako god da se napravi, kolač je odličnog ukusa..

Sastojci:
250 gr brašna
150 gr putera
50 gr šećera
5 gr praška za pecivo
10 gr (kesica) vanil-šećera
prstohvat soli
1,5-2 kašike mleka
250 gr marmelade po izboru


Priprema:
  • Pomešati u sudu za mešenje brašno, šećer, vanil-šećer, so i prašak za pecivo. Dodati hladan puter sečen na kockice i prstima ga utrljati u brašno da se dobiju krupne, masne mrvice (ceo postupak je još brži ako se radi u blenderu). Dodati hladno mleko (kašiku po kašiku) i brzo zamesiti testo. Formirati kuglu, umotati u streč foliju i staviti u frižider da se ohladi oko pola sata.
  • Kalup za krostatu/tart prečnika 23 cm podmazati puterom i posuti brašnom. Testo izvaditi iz frižidera, odmeriti 2/3 i razvući malo više nego što je površina kalupa (ja sam radila na silikonskoj podlozi, a može i između dva komada pek papira ili debele najlon kese). Prebaciti ga u kalup, odseći i podići ivice, pa izbockati dno viljuškom. Odozgo premazati marmeladom.
  • Ostatak testa tanko razvući i točkićam za picu ili nazubljenom radlom seći trake. Poređati ih dijagonalno preko marmelade (kako izvorno rade u Italiji), ili seći modlicama druge oblike i poređati odozgo. Ivice testa saviti na visinu marmelade, pa testo po želji premazati mlekom.
  • Krostatu peći 20-25 minuta u rerni zagrejanoj na 180°C. Pečenu ohladiti, po želji posuti šećerom u prahu (ja nisam) i poslužiti.


Kod mene na slikama iznad je kombinacija kajsije i maline, na slici levo ispod su kajsije i višnje, a na mini krostati desno i dole je marmelada od višanja. Nemam presek, ne stignem da slikam jer se brzinski pojede..