петак, 25. април 2014.

Godiva



Za neke je Godiva marka fine belgijske luksuzne čokolade, a kolekcija Godiva G spada u pet najskupljih čokolada na svetu. 
Za neke je Godiva (Ledi)istorijska ličnost i žena anglosaksonskog plemića Leofrika, koji je navodno pristao na njen zahtev da smanji poreze pod uslovom da projaše naga gradom u kome su živeli... 
Za mene je Godiva samo jedna - dama koja je napravila ovu čaroliju na slici ispod, tortu koju sam prvu od njenih brojnih videla, a koja me impresionirala lepotom i elegancijom! 


Godivina torta
slika je radi ilustracije (a uz saglasnost autora),  pozajmljena  sa bloga
http://finebaking.blogspot.com/2009/06/slatko-slatko.html

Godiva je žena čije sam recepte žudno čitala i divila se velikom majstorstvu, a preko 900 slika uslikanih po njenim receptima koji su isprobani na Coolinariki, govori o poverenju i popularnosti. Zašto njenih recepata više nema tamo druga je i duga priča, svojstvena našem ludom okruženju... 
Ako još niste povezali konce reći ću da je Godiva, dama koju ovde pominjem i kojoj se divim, naša lepa Ljilja sa bloga "Chocolate dust" :) 
Teška sam da pohvalim, treba neko da me baš impresionira da bih preko usta prevalila priznanje, ali ovde sam nemoćna! Godiva je ( kako bi rekli u današnjem žargonu) zakon! 
Ili što 2009. reče Branka sa bloga "Dvi ribe, dva krumpira" - Boginja Godiva! 

U poslednjih par godina isprobala sam dosta tuđih recepata, puno je i Godivinih. Skoro sam pregledala svoje slike, među njima su i one sa njenim divotama, pa sam poželela da ih podelim sa vama i iskreno vam ih preporučim! Većina njih se nalazi na blogu "Chocholate dust", a neke kojih tamo nema sam sačuvala u svojoj arhivi. Linkovi koji vode na recepte su u ispod slika..




Prvo Ljiljino što sam isprobala bio je njen recept na Coolinariki za "Pitu mašnicu"dekorativnu i ukusnu pitu od kiselog testa, koju sam punila zeljem i sirom. Recepta na Ljiljinom blogu nema, ja sam ga (srećom) sačuvala u PDF formatu, pa ću ukratko da ga prepričam: 
Zamesi se dizano testo sa jajima, mlekom i puterom, razvuče u pravougaonik i narenda odozgo puter. Zamota se u rolat, pa se posle odmaranja ponovo rastanji, sa strane se zarežu trakice, sredina se nadeva slanim ili slatkim filom, a onda se trakice vezuju u mašnice :))) Pita se premaže, ispeče i pojede! Testo je vazdušasto i meko, pita je ukusna i ukras na svakom stolu i u svakoj prilici! Ljiljooooo, piši recept na blog! :*

22.12.2016. - Ljilja još uvek nije objavila recept za ovu pitu na svom blogu, ali sam ga uz njen blagoslov objavila ja -> klik


Sledeće što sam pravila je "Čokoladni dulce de leche kolač" (meni je to više kremasta tortica) sa penastim nadevom i gustim karamelom od ukuvanog mleka i šećera. Ponovo sam ga pravila sad za Uskrs, pojeli smo ga u slast! Podloga od keksa, putera i kakaoa, premazana debelim slojem karamela i povrh svega lagana krema od jaja i čokolade... ni malo komplikovano, a savršenog ukusa!
Na jednoj internet stranici, gde se okupilo nekoliko nas sličnih afiniteta prema kuvanju, Ljilja nam je preporučila odlične "Pogačice sa belim lukom i ruzmarinom". Mirišljavo pecivo sam pravila od mešavine speltinog i belog brašna. Pre pečenja se testo bogato premaže puterom, u koji se umeša seckani beli luk i ruzmarin, a kad je ispečeno sledi uživanje... Pogačice su mi bile savršene za doručak uz sir i sušeni paradajz. 


http://www.svakomloncupoklopac.com/recepti/deserti/entry/pogacice-sa-belim-lukom-i-ruzmarinom.html


























Zna se da su Ljiljini "slatki" recepti posebni, pa makar bili i od samo nekoliko sastojaka. Takve su "Bombice sa suvim šljivama", fini sitni kolačići od oraha, suvih šljiva, ruma i čokolade. Lake za spremanje, ukusne i prigodne za svaku priliku - kao mali, slatki zalogajčići za nedeljna popodneva, ali i kao deo u ponudi sitnih kolača za velika slavlja, čak i kad su u pitanju slave u vreme posta. 


http://finebaking.blogspot.rs/2010/01/bobmice-sa-suvim-sljivama.html

Prošlog leta sam navalila na "Nica salatu"! Recept je Ljilja objavila na blogu sad u martu, al ga ja imam sačuvan kao copy/paste komentara koji je pisan ispod njene slike još jula prošle godine. Od tada je spremam bar jednom mesečno (obično za ručak), jer je bogata, zasitna, šarena, ukusna, jednom rečju za svaku preporuku!
Na "Čokoladni kolač sa suvim šljivama" odavno sam bacila oko, ali nikako da ga napravim jer ili pojedem suve šljive, ili fali nešto od sastojaka, a i vazda sam na nekim dijetama, pa kao da ne kvarim ;) E, za ovu Novu godinu je napravljen i stvarno zaslužuje sve reči hvale! Iako je pun čokolade i oraha kolač nije presladak , tu su suve šljive koje mu daju osvežavajući ukus, plus diskretna aroma ruma... Poslužen sa ulupanom slatkom pavlakom lepši je od mnogih torti!


http://finebaking.blogspot.rs/2008/12/rum-cake-with-prunes.html


I na kraju, tačka na i... Kroasani!  Ljiljini i Perini, odnosno Pierre Hermé croissants :)


Na Ljiljinim slikama su mi prvo izgledali pepečeni, a onda sam shvatila da ja prave kroasane nikada nisam ni videla ni jela... Kasnije, kad sam im videla presek - oči mi ispadoše! 
To mi je bio izazov da se i ja bacim u višednevnu avanturu, pogotovo što volim da se majem sa testom, naročito lisnatim. Čekala sam da popuste obaveze van kuće i zasukala rukave. Merila do u gram, hladila, razvlačila, čekala... Ima posla, al je rezultat vrhunski!  


Posle ovih, svi predhodni kroasani koje sam pravila su, što rekoše Ljilja i Branka, samo dobre kiflice. Da ne pišem mnogo, slike govore više od reči! 

http://finebaking.blogspot.rs/2014/02/pierre-hermes-croissants.html

I da rezimiram: odlični i precizni recepti, pedantna izrada i prelepe slike su preporuka za vas da odete na Ljiljin blog i izaberete i napravite nešto po svojoj želji. A ja ću svakako nastaviti da i dalje isprobavam njene recepte, sa punim poverenjem i sa zahvalnošću što su nam dostupni.  

7. januar 2015.  Božić



Ima I nastavak… Za Božić sam pravila Stollen, odnosno slatki hleb sa suvim voćem I marcipanom. 

http://finebaking.blogspot.rs/2009/11/stollen.html

Reč je o divnom kolaču od dizanog kiselog testa, zamešenog sa mlekom, jajetom I puterom.  Od sušenog voća sam dodala kajsije, brusnice I suvo grožđe, koricu limuna I seckane bademe. Po celoj dužini je rolna od marcipana.

Pečeni kolač sam premazala puterom I posula šećerom u prahu.



Христос се роди!  

3 коментара:

  1. Komentari za ovaj recept su bili onemogućeni od dana objavljivanja do danas...

    ОдговориИзбриши
  2. Одговори
    1. Jel da da je fin? Marcipan mu daje poseban šmek, stvarno je pravi praznični kolač...

      Избриши